Content Marketing

Content Marketing is een topic dat steeds vaker te horen is bij bedrijven. Het kan zeer veel waarde toevoegen, maar tegelijkertijd is het ook een onderwerp dat op de verkeerde manier kan worden opgezet, waardoor het tijdrovend is en niet veel toevoegt. Hieronder daarom 5 tips die hierbij kunnen worden gebruikt om de content marketing te verbeteren.

1. Bepaal een duidelijke doelstelling

Wil je Content Marketing toepassen om in de media te komen en de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten, pas je het toe om de linkbuilding te verbeteren of heb je een andere doelstelling om Content Marketing voor in te zetten. Waar veel bedrijven de mist ingaan is dat ze geen duidelijke doelstelling hebben. 

2. Zoek naar een connectie tussen jouw expertise en andere branches

De kunst is om een topic te vinden dat tussen jouw bedrijf ligt en een connectie heeft met de branche waar je het nieuws wilt verspreiden. Op die manier kun jij als autoriteit een onderwerp aankaarten dat interessant is voor de andere branche.

3. Maak het nieuwswaardig

Gewoon een leuk artikel eruit sturen kan iedereen en waar zou een ander bedrijf dat overnemen en jouw bedrijf daarin noemen? Juist, daar is geen aanleiding voor. Zorg voor een nieuwswaardig onderwerp. Dat kan bijvoorbeeld met behulp van een onderzoek. Probeer je in te beelden in de andere partij en wat voor hun interessant zou zijn om over te nemen. 

4. Is het bestemd voor B2B of B2C?

Is de Content Marketing bestemd voor consumenten of voor bedrijven. Beiden vergen namelijk een hele andere aanpak. De beide groepen dienen op een andere manier te worden aangesproken en hebben een andere resultaat tot doel. Zo is het bij B2B vaak belangrijk dat er leads worden gegenereerd en kan het bij consumenten om veel meer zaken gaan, zoals naamsbekendheid. Bij thijssen-translations.eu vind je nog veel meer tips over de verschillen voor B2C en B2B

5. Plan en meet goed

Content Marketing is een lastig topic dat erg veel tijd kan kosten. Het is daarom noodzakelijk om zo goed mogelijk te plannen en alles te meten. Zo weet je wat wel of niet succesvol is en kun je het proces continu blijven verbeteren. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *