marketing huidige tijd

De wereld verandert in een rap tempo. Daar is in principe niets mis mee; het is heel normaal. Verandering omarmen en bekijken wat je ermee kunt, dáár draait het leven om. Dit geldt ook voor zakelijke dingen. Daarom hebben we het vandaag over marketing en wat je hiermee moet in de huidige tijd. Er is veel veranderd en dat is oké; wij geven je in deze blog van 400 woorden een handleiding over hoe je dit kunt aanpakken en hoe je je voordeel kunt doen met die verandering.

Socialmediamarketing

Social media is meer en meer in opkomst. We dachten een tijd lang al een piek te hebben gezien, maar niets bleek eigenlijk minder waar. Hoe dat komt? Geen idee, maar dat het populairder wordt, is zeker! Daar willen we je graag op wijzen, want bijvoorbeeld Instagram marketing kan je veel kansen bieden. Mits je het goed doet natuurlijk, want dat is nog wel een kunstje. Je moet ervoor zorgen dat je je socialmediamarketing op een wijze inzet die past bij je bedrijf, bij je doelgroep en bij de huidige tijd. Dat is best lastig en dat begrijpen we, daarom kun je bijvoorbeeld social media expert GoFain inschakelen. Zij weten precies hoe je dit het beste kunt inzetten.

De behoeften van Gen Z

Gen Z; de kans is groot dat je die term wel eens bent tegengekomen. Dit is de groep die geboren is tussen de 1997 en 2012. Daar vallen een hoop mensen onder en niet met al ie mensen moet je iets, maar hier ligt wel een enorme doelgroep. Er zijn veel mensen van deze generatie die waarschijnlijk wel geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is je product of dienst te koppelen aan een behoefte die bij hen speelt. Communiceer dit in je marketing en klaar is Kees!

Marketing en psychologie

Dan gaan we door naar het laatste aspect wat tegenwoordig heel goed werkt; marketing en psychologie. De huidige generatie krijgt de hele dag door prikkels en is almaar bezig met nieuwe dingen. De kans dat marketing bij hen binnenkomt, is daardoor stukken kleiner geworden. Je moet jezelf daarom onderscheiden en ervoor zorgen dat je met psychologie in je marketing inspeelt op de behoeften die ze hebben en de intrinsieke, limbische prikkels die ze ervaren. Op deze manier zul je merken dat je marketing wél veel sneller aanslaat. Handig, of niet dan?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *